top of page

Egyéni beszámoló - Csabáné Ivony Ildikó


Izgatottan vártam szakmai továbbképzésemet, melynek helyszínéül az Anglia északi részén elhelyezkedő Scarborough város Anglolang Academy of English nevű intézményét választottam. Az intézmény kiválasztása több szempont mérlegelése után történt, melyek közül a legjelentősebbek a földrajzi elhelyezkedés és az intézmény által nyújtott képzés feltételei. Mindenképp angol anyanyelvi környezetben, egy barátságos, hangulatos kisvárosban szerettem volna eltölteni a kurzus időtartamát. Két évvel ezelőtt Anglia déli részén, Exeterben vehettem részt egy szakmai továbbképzésen, így ezúttal az északi terület megismerését tűztem ki célul. Fontos szempont volt, hogy az intézmény minél magasabb óraszámban biztosítson idegen nyelvi és tanítás módszertani fejlesztő órákat általános iskolában tanító angoltanárok számára, továbbá az is, hogy ezeket az órákat minél beszéd centrikusabban, és változatos munkaformákban valósítsák meg. Ezen fő okok alapján az Anglolang Academy of English intézmény bizonyult a legmegfelelőbbnek.

Utazás szempontjából nem volt kedvező a választás, mert a London Luton repülőtérig tartó 2,5 órás repülést még körülbelül 7 órás buszos utazás követte a célállomásig, Scarboroughig. Azonban a tengerparti város vörös téglás házakkal teli hangulatos utcái gyorsan kárpótoltak bennünket (Bogdánné Mátrai Andrea, Paulik György és Zödös Szabolcs kollégámat) a hosszú és fáradtságos utazásért.

Habár egy városban és egy intézményben voltam kollégáimmal, az elszállásolásunk külön családoknál történt, ezáltal is fokozva a folyamatos angol, anyanyelvi környezetben történő kommunikáció szükségességét. Én egy végtelenül barátságos és segítőkész vendéglátó családhoz kerültem, ahol a legkisebb túlzás nélkül is, már az első perctől otthon érezhettem magam – ezért ők tényleg meg is tettek mindent. Nagyon figyelmesek, érdeklődőek, törődőek voltak, akik minden nap gondoskodtak a reggeliről, ebédről és bőséges vacsoráról – az ételek minőségével és mennyiségével kapcsolatban sem panaszkodhatok. A barátságosság és segítőkészség egyébként a város lakóiról is ugyanúgy elmondható, legyen szó akár az intézményben tanárairól, bolti eladókról, vagy csak az utcán sétáló járókelőkről, mindenki egytől egyig nagyon közvetlen és vendégszerető magatartást tanúsított ottlétünk során.

Szokatlannak, talán furcsának is nevezhető az az optimizmus, nyugalom, segítőkészség és jókedv, amellyel Scarborough lakóit leginkább jellemezni tudom. Azt hiszem, mindezek a tulajdonságok nagy mértékben hozzájárulnak a város oly magával ragadó hangulatához.

A képzéssel szintén teljes mértékben elégedett vagyok. A kurzus megnevezése Language and Methodology for Teachers of English, mely idegen nyelvi és tanítás módszertani képzést foglal magában. A tizenkét fős csoportomban összesen 7 nemzetiség (magyar, szlovák, lengyel, spanyol, svéd, német, angol) képviseltette magát, mely nagyszerű alkalmat teremtett nemzetközi kapcsolatok kialakítására is. Egy lengyel és egy svéd csoporttársammal már komolyabban is beszélgettünk egy kölcsönös kapcsolat, esetleges testvériskolai kapcsolat kialakításáról, mely hosszú távú céljaink között szerepel.

Ami a képzést illeti, egy nap három különböző blokkban történt az oktatásunk. Az első a nyelvfejlesztés blokk volt, mely során szókincsfejlesztő feladatokkal foglalkoztunk. A második blokk inkább az angol irodalom, történelem és kultúra témakörök elméleti ismereteit helyezte előtérbe. A harmadik, s egyben leghosszabb blokk pedig az angol nyelv tanításának módszertanát ölelte fel. Leghasznosabbnak az első és a harmadik blokkot találtam, jövőbeni munkám során különösen a módszertani ismereteket tudom majd rendszeresen alkalmazni. Számos olyan technikát tanultam, melyek nagyon hasznosak lesznek a mindennapi munkám során. Ezek főként a beszédfolyékonyság fejlesztésére orientálódnak, de természetesen az íráskészség és a nyelvtani ismeretek fejlesztésére is tanultam új, hatékony módszereket.

Összességében azt mondhatom, hogy nagyon hasznosnak találtam a két hetes képzést, egyrészt saját szakmai fejlődésem okán, másrészt pedig a nemzetközi kapcsolatok kiépítése miatt, mely a Nagyrédei Szent Imre Általános Iskola és AMI hírnevére is pozitív hatással bírhat. Teljes mértékben elégedett vagyok a képzés minőségével, a szállással és az ellátással is. Remélem, hogy a jövőben még számos hasonló képzésben lehet majd részem!


Recent Posts
bottom of page